X

اخبار

ﺳﻪشنبه 29 تیر 1400
تعداد بازدید: 517

تکثیر درختان نخل در فضای سبز شهر قم/برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری کارشناسان متخصص از شهر جهرم، درختان نخل در شهر قم تکثیر و کاشته خواهند شد.
تکثیر درختان نخل در فضای سبز شهر قم/برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان فضای سبز

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به برنامه این سازمان برای کاشت و تکثیر درختان نخل در فضای سبز شهر اظهار کرد: درخت نخل از درختان مقدسی است که بارها در قرآن کریم، خداوند از آن یاد کرده و اهمیت زیادی دارد؛ این درخت به شرایط گرما و نامساعد آب‌وخاک مقاومت خوبی نشان داده و شاید در اقلیم شهر قم سرمای زمستان بزرگ‌ترین آسیب آن باشد که می‌تواند آن را از بین ببرد و باید مورد مراقبت قرار گیرد.

وی ابراز کرد: با عنایت به اینکه رویکرد استفاده از درختان مثمر چند سالی است که در مدیریت فضای سبز شهری مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی در این زمینه بوده است، یکی ازاین‌گونه‌ها که قابلیت کاشت و تکثیر در فضای سبز شهر دارد درخت نخل است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه درختان نخل زیادی در فضاهای سبز شهری و حاشیه معابر و سطوح دیگر به‌صورت خودرو و با هسته‌های خرمایی که رهاشده سبز شده و رشد زیادی کرده است عنوان کرد: این درختان پاجوش‌های زیادی تولید کرده که مهم‌ترین روش تکثیر استفاده از همین پاجوش‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با جلساتی که در این خصوص برگزار شد، تصمیم بر این قرار گرفت که روش تکثیر توسط گروه‌های تخصصی و با تجربه در قالب کارگاه آموزشی برای نیروهای سازمان برگزارشده و از متخصصین امر در شهر جهرم دعوت‌شده و به مدت یک هفته تکثیر به روش پاجوش به کارکنان آموزش داده‌شده است.

جوادیان تصریح کرد: علاوه بر استفاده از این درختان سازگار با آب‌وهوای شهر قم، تلاش داریم قطعه اختصاصی برای جمع‌آوری کلکسیونی از اقلام سازگار با شهر گردآوری کرده که مورداستفاده شهروندان باشد.

تصاویر
  • تکثیر درختان نخل در فضای سبز شهر قم/برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان فضای سبز
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه