X

پرسش های رایج

ارتباط با ما پرسش های رایج
  •  عرض پیاده رو کمتر از یک متر و هشتاد سانتیمتر نباشد . تبصره: در منازلی که دارای بالکن مشرف به باغچه کاشت نهال می باشند فاصله تعیین شده بیشتر در نظر گرفته می شود.
  •  اگر عرض پیاده رو بین یک متر و پنجاه سانتیمتر تا یک متر و هشتاد سانتیمتر باشد پس از تایید مکان توسط کارشناس متناسب با اندازه پیاده رو درختچه یا بوته کاشته خواهد شد.
  • محل کاشت می بایست از طرفین تا درخت دیگر، حداقل 4 متر فاصله داشته باشد و در صورتی که در محل کاشت درختان مسن و قدیمی موجود است محل درخت جدید زیر سایه انداز درخت قدیمی نباشد.
  • محل کاشت درخت جدید دارای فاصله لازم از موانع مانند تابلوهای هشدار دهنده، تیر چراغ برق، درب ورودی منزل و پارکینگ و ... باشد.

فارغ التحصیلان کشاورزی با تشکیل شرکت فضای سبز و اخذ تاییدیه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و تشکیل پرونده در معاونت فنی و اجرایی سازمان پارکها (اداره نظارت) می توانند در مناقصات شهرداری شرکت نمایند .

ابتدا بایستی پس از مراجعه به سازمان فرم مربوط به تقاضای قطع هرس و انتقال درختان را تکمیل کنید. پس از آن تقاضای مورد نظر به کارشناسان فضای سبز مناطق جهت بازدید داده می شود و پس از تکمیل گزارش بازدید درخواست مربوط به همراه مستندات به دبیرخانه کمیسیون ماده 7 ارسال می گردد . تقاضای مربوطه دوباره توسط کارشناسان کمیسیون ماده 7 بازدید و سپس جهت اخذ مجوز موضوع در جلسه کمیسیون ماده 7 که هر دو هفته یکبار تشکیل می شود ، مطرح می گردد.

با مراجعه به اداره برنامه ریزی و تحول سازمان و ارائه عنوان طرح پژوهشی و سپس بررسی و تایید طرح توسط کمیته آموزش، پژوهش و تحقیقات ،در صورت نیاز قراردادی توسط مدیریت پژوهش شهرداری بسته خواهد شد ، البته لازم به ذکر است زمان انعقاد قرار داد مذکور برای دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکترا باید 9 ماه قبل از زمان دفاع از پایان نامه باشد .

با مراجعه به واحد آموزش سازمان پارکها می توانید عناوین معضلات فضای سبز را داشته باشید و با استفاده از توضیحات کارشناسان سازمان نسبت به انتخاب موضوع مورد علاقه خود اقدام نمایید .

با مراجعه به آتش نشانی یا شهرداری منطقه و تایید ایشان ،نامه به شهرداری مرکز ارسال خواهد شد و شهرداری جهت اخذ خسارت به بیمه طرف قرارداد معرفی می نماید .

چنانچه نیاز به هرس فرم داشته باشد با مراجعه به کارشناس فضای سبز شهرداری منطقه خود و پس از بازدید ایشان اقدام خواهد شد ، و اگر نیاز به هرس شدید داشته باشد پس از بازدید کارشناس فضای سبز نامه به کمیسیون ماده 7 واقع در سازمان پارکها ارسال و پس از بازدید و اخذ عوارض با انجام عملیات هرس توسط منطقه موافقت خواهد شد .

نیاز های درخت به آبیاری در طول زمان تغییر می کنند. مقدار آب آبیاری مورد نیاز درخت می تواند تحت تأثیر چندین عامل باشد. برای موفقیت در استقرار و مدیریت درخت ، دسترسی درخت به مقدار آب مورد نیاز مهم می باشد. سن درخت: درخت تازه کاشته شده چون سیستم ریشه محدودتری دارد نسبت به درخت استقرار یافته به دفعات آبیاری بیشتری نیاز دارد. زمان در طول سال: درخت در نیمه تا اواخر تابستان به آب خیلی زیادی نیاز دارد بخصوص اگر دما خیلی بالا باشند. در شرایط بهار گرم، رطوبت ذخیره شده در ایام زمستان در خاک تخلیه می گردد. لذا چند مرحله آبیاری در بهار نیز می بایست انجام گیرد. در اوایل پاییز و با خنک شدن هوا آبیاری کاهش و سپس قطع گردد. شرایط آب و هوا: در سال های خشک ، رطوبت خاک در اوایل فصل مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اوج دوره نیاز به آب درخت طولانی تر می شود. در سال های بسیار مرطوب ، ممکن است درخت تا اوایل تابستان یا به بعد به آبیاری نیاز نداشته باشد. شرایط خاک: آب مورد استفاده درختان در خاک ذخیره می شود. نوع خاک ، عمق و وضعیت آن بر مقدار آبی که خاک می تواند ذخیره نماید تاثیر می گذارد. خاک های رسی مقدار بیشتری آب نگه می دارند و می توانند به تعداد آبیاری کمتری نیاز داشته باشند. در حالی که در خاک های شنی و سبک برعکس می باشد. نوع درخت: برخی از درختان به محض استقرار یافتن به آبیاری اضافی نیاز ندارند در حالیکه گونه های دیگر بدون آبیاری در طول تابستان نمی توانند رشد و نمو نمایند. سرعت استفاده از آب توسط درختان به خواص آنها در استفاده از آب ، مرحله نمو و شرایط محیط بستگی دارد. شرایط اقلیم در حال تغییر ، بالا رفتن دمای محیط ، رطوبت نسبی پائین ، سرعت زیاد باد ، میزان زیاد تشعشع خورشیدی همه بر میزان مصرف آب توسط درخت تاثیر می گذارند. هرچه درخت سیستم ریشه گسترده ای در خاک داشته باشد راندمان و قدرت بهره برداری از حجم خاک به حداکثر می رسد و دسترسی درخت به آب خاک بیشتر می گردد. بسته به بافت خاک ، وزن مخصوص خاک ، دمای روزانه ، و مقادیر بارندگی و سن درخت به میزان 100-25 لیتر آب در هر هفته در فصول گرم سال برای سالم ماندن درخت لازم می باشد.

درگرمای شدید تابستان بسیاری از درختان مقابل منازل شما نیاز به کمک دارند. 1- برای درختان قدیمی (از 5 سال به بالا) در ماه های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر در ابتدای هر ماه و نیمه هر ماه مجموعا دو مرحله آبیاری لازم است. کیفیت این آبیاری به این شرح می باشد: خروجی آب سر شیلنگ به مقداری باشد که تمام آب به داخل زمین فرو رود و روان نشود. توجه شود مقدار آب در هر مرحله حداقل 100 لیتر باشد و محل نفوذ آب به داخل زمین در زیر سایه انداز و دور تر از طوقه درخت باشد و لازم است در طی آبیاری 2-3 مرحله محل آب ریزی شیلنگ تغییر نماید. 2- برای درختان جوان تازه کاشته شده زیر 5 سال، در ماه باید 3- 4 مرحله آبیاری عمیق به روش فوق انجام پذیرد و در هر مرحله حداقل 50 لیتر آب ریخته شود. دقت داشته باشید که در موقع آبیاری در طوقه درخت آب جمع نشود.

درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه