X

اخبار

دوشنبه 30 فروردین 1400
تعداد بازدید: 561

کاهش 50 درصدی میزان مصرف آب در فضای سبز بوستان معصومیه

مسؤول امور آب و سیستم‌های آبیاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاهش 50 درصدی مصرف آب فضای سبز بوستان معصومیه با اجرای سیستم پمپاژ این بوستان خبر داد.
کاهش 50 درصدی میزان مصرف آب در فضای سبز بوستان معصومیه

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، میلاد زارعی با اشاره به اجرای سیستم پمپاژ بوستان معصومیه برای افزایش بهره‌وری فضای سبز این بوستان اظهار کرد: 100 هکتار از اراضی بوستان معصومیه که به صورت غرقابی و سنتی آبیاری می‌شدند و راندمان پایینی داشتند در سال‌های 98 و 99 سیستم‌های آبیاری، سیستم پمپاژ و مخازن تکمیل و راه‌اندازی شده و امسال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه 1.5 میلیارد تومان هزینه لوازم، 900 میلیون تومان هزینه اجرا، 600 میلیون هزینه مخزن بتنی و 150 میلیون هزینه پمپاژ این پروژه انجام شده است اظهار کرد: با این سیستم میزان مصرف آب تا 50 درصد کاهش یافته و دوره آبیاری که یکماه یکبار بود تا 10 روز یکبار کاهش می‌دهد که کیفیت فضای سبز را بهتر کرده و هزینه نیروی انسانی نیز بسیار کاهش می‌یابد.

مسؤول امور آب و سیستم‌های آبیاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در خصوص آسیب‌های آبیاری غرقابی هم هزینه‌های زیادی صورت می‌گرفت و با این پروژه این مشکلات حل خواهد شد و هزینه کمتری برای نگهداری بوستان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آبیاری امکان توسعه فضای سبز وجود نداشت اما با آبیاری قطره‌ای امکان توسعه بوستان فراهم می‌شود.

تصاویر
  • کاهش 50 درصدی میزان مصرف آب در فضای سبز بوستان معصومیه
  • کاهش 50 درصدی میزان مصرف آب در فضای سبز بوستان معصومیه
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه