X

اخبار

یکشنبه 22 مهر 1403
تعداد بازدید: 25

تهیه طرح معماری راسته تاریخی میدان مطهری تا چهارراه بازار

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از تهیه و ابلاغ طرح ساماندهی و معماری راسته تاریخی میدان مطهری تا چهارراه بازار خبر داد.
تهیه طرح معماری راسته تاریخی میدان مطهری تا چهارراه بازار

پیام جوادیان با اشاره به اینکه امسال در دو محور طرح ساماندهی و جمع‌آوری تابلوها و زوائد بصری را آغاز کرده‌ایم،‌اظهار داشت: محور اول اطراف میدان شهید مطهری و خیابان هدف و محور دوم میدان شهید مطهری،‌چهارراه بازار و خیابان عمار یاسر می‌باشد. 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر میدان شهید مطهری وضعیت بسیار مناسب و استانداردی پیدا کرده است، افزود: در سال‌های گذشته تابلوهای ناایمن و نازیبایی در این منطقه نصب شده بود و همچنین المان‌هایی که به معماری اصیل این میدان و راسته تاریخی و قدیمی آسیب زده بود.
جوادیان خاطر نشان کرد؛ طی ۴ شب تابلوهای ناایمن و غیرمجاز و همچنین زوائد بصری همانند شیروانی و سایه‌بان‌های مخدوش که به معماری این راسته تاریخی آسیب زده بود، با هماهنگی دستگاه قضایی و همچنین مذاکراتی که با کسبه انجام شد، جمع آوری گردید. 
وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ تابلو و زوائد بصیری،‌ ناایمن و مخدوش در این طرح جمع‌آوری گردید، بیان داشت: بعد از جمع‌آوری این زوائد،‌بلافاصله به صورت رایگان مجوز تابلو جدید برای کسبه صادر شد و کسبه نیز اقدام به بسترسازی و تهیه تابلوهای مناسب کردند. 
مدیر عامل سازمان سیما،‌ منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان این مطلب که بعد از پاکسازی میدان مطهری، بستر تاریخی و قدیمی این میدان نمایان شد، اضافه کرد: با اجرای طرح معماری که حدفاصل میدان شهید مطهری،‌ خیابان عمار یاسر، خیابان ۱۹ دی و چهارراه بازار انجام خواهد شد، یک راسته تاریخی با معماری زیبا را خواهیم داشت که در شان شهر کریمه اهل بیت (س) و حرم مطهر است.
جوادیان در پایان سخنان خود گفت: برای اجرای این طرح که جلوه زیبایی را به این راسته تاریخی و قدیمی خواهد داد، نیازمند همکاری و همیاری کسبه عزیز هستیم که ان‌شاءالله در اجرای این طرح ما را کمک خواهند کرد./

تصاویر
  • تهیه طرح معماری راسته تاریخی میدان مطهری تا چهارراه بازار
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه