X

اخبار

ﺳﻪشنبه 19 تیر 1403
تعداد بازدید: 81

ایجاد فضای سبز برای مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا یک ضرورت انکارناپذیر است

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم تاکید کرد: تکمیل کمربند سبز شهر قم نیازمند همکاری همه مسئولان است.
 ایجاد فضای سبز برای مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا یک ضرورت انکارناپذیر است

 

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم؛ دکتر پیام جوادیان اظهارداشت: براساس قانون هوای پاک همه کلان شهرها موظف هستند که سرانه فضای سبز شهر خود را به ۱۵ مترمربع برسانند این درحالی است که ما در قم سرانه 20 متر مربعی ر ا محقق کرده ایم .

وی گفت: طرح جامع مطالعاتی ایجاد کمربند سبز شهر قم مراحل پایانی را سپری می‌کند و درحال اخذ مجوز است اما در بخش قابل توجه‌ای از عرصه‌های قابل کشت شهر به منظور ایجاد کمربند سبز، کاشت انجام شده و ادمه تکمیل این کمربند نیازمند تخصیص پساب است.

وی ادامه داد: یک بخش آبیاری با پساب توسط شهرداری آغاز شده اما تکمیل این طرح نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

جوادیان گفت: یک بحث بسیار مهم این است که عرصه‌هایی وجود دارد که به صورت کامل در اختیار شهرداری قم قرار نگرفته و لازم است برای ایجاد فضای سبز با تعاملات دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل راه وشهرسازی این عرصه‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی اظهارداشت: درخواست ما از همه دستگاه ها به‌ویژه مدیران اداره کل راه وشهرسازی و منابع طبیعی و همچینین شرکت های آبفا و آب منطقه ای  این است که طبق ضوابط و قوانین زمین‌های دولتی که کاربری فضای سبز دارند را به صورت کامل در اختیار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قرار دهند تا با یک اجماع بین همه دستگاه‌های متولی بتوان فضای سبز مناسبی را برای قم ایجاد نماییم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: ایجاد فضای سبز برای مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا یک ضرورت انکارناپذیر است و همه باید تلاش نماییم تا شهر قم در شرایط مناسب و مطلوبی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: از مدیران تمام دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود ما را در خصوص ایجاد و توسعه فضای سبز و کمربند سبز یاری نمایند.

تصاویر
  •  ایجاد فضای سبز برای مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا یک ضرورت انکارناپذیر است
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه