X

اخبار

دوشنبه 01 مرداد 1397
تعداد بازدید: 1090

بوستان خانواده اردیبهشت در منطقه 6 افتتاح می‌شود/راه‌اندازی نخستین سالن ورزشی شهرداری در منطقه 6

بوستان خانواده اردیبهشت در خیابان کارگر که 5 هزار مترمربع مساحت دارد و حدود یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است در دهه کرامت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
بوستان خانواده اردیبهشت در منطقه 6 افتتاح می‌شود/راه‌اندازی نخستین سالن ورزشی شهرداری در منطقه 6

، منطقه 6 قم در شمال این شهر است که از سال 90 از تأسیس شد. مرز مشترک بین مناطق شهری دو و 6، خیابان توحید است. این منطقه متراکم‌ترین منطقه شهری قم بوده که با هزار و 100 هکتار مساحت، بیش از 250 هزار نفر جمعیت دارد. بلوارهای کارگر، سوم خرداد، میثم، آیت‌الله کاشانی و... از جمله شاخص‌ترین معابر این منطقه به شمار می‌رود. بیش از 400 هکتار بافت فرسوده در منطقه 6 وجود دارد و عمده ساکنین این منطقه از اقشار محروم و کم‌بضاعت جامعه هستند. مناطق 2 و 6 شهر قم جزو محروم‌ترین مناطق این شهر از نظر سرانه‌های خدمات شهری، امکانات و سرانه‌های تفریحی و فضای سبز، سرانه‌های سلامت و... محسوب می‌شوند. با توجه به عمر کمتر از 10 ساله شهرداری منطقه 6، ساختمان این منطقه در یکی از طبقات ساختمان قدیمی شهرداری منطقه دو قرار دارد که قرار است با تکمیل احداث ساختمان شهرداری منطقه دو، این ساختمان به طور کامل در اختیار شهرداری منطقه 6 قرار گیرد. اعتبار عمرانی منطقه 6 حدود 40 میلیارد تومان است که این اعتبار سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان بوده است. 118 تن زباله در روز در منطقه 6 جمع‌آوری می‌شود که میزان تفکیک زباله از مبدأ در این منطقه 3 درصد است.
امسال 10 هزار مترمربع توسعه فضای سبز و بوستان‌های منطقه در دستور کار است و تعهد منطقه این است که 10 هزار مترمربع دیگر نیز توسعه فضای سبز داشته باشد. 43 بوستان در منطقه 6 وجود دارد و 4 بوستان نیز در مرحله ساخت است؛ سرانه فضای سبز تجهیز شده منطقه 1.8 مترمربع بوده و سرانه کل عرصه سبز منطقه پنج مترمربع است. 43 هزار مترمربع عرصه سبز در منطقه 6 وجود دارد. سال گذشته 15 کیلومتر باغچه‌سازی در منطقه 6 انجام شده که امسال برنامه شهرداری ایجاد 9 هزار متر باغچه‌سازی بوده و تاکنون هزار و 300 متر باغچه‌سازی شده است. تا پایان سال نیز 25 هزار اصله درخت باید کاشته شود که 4 هزار و 200 اصله کاشته شده است. اعتبار فضای سبز منطقه 6 نیز 45 میلیارد ریال بدون احتساب تملکات است.
پیشرفت 90 درصدی اجرای ادامه بلوار کارگر
دو پروژه مهم و ویژه در منطقه 6 وجود دارد که چندین سال باقی مانده و مهم‌ترین آن اجرای ادامه بلوار کارگر است. این پروژه در حال حاضر 90 درصد پیشرفت دارد و تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال برای آن هزینه شده که 70 میلیارد ریال آن بابت تملکات بوده و تنها سه پلاک دیگر برای تملک باقی مانده است. طول این پروژه حدود یک کیلومتر است که به صورت 45 متری و خط رفت و برگشت اجرا شده است.
تکمیل پروژه 17 متری شهید فهیمی نیز طی سال‌های اخیر در دستور کار جدی منطقه قرار داشته است؛ سال گذشته در این پروژه 400 متر طول جدول‌گذاری انجام شد و با توجه به اینکه این پروژه 20 سال باقی مانده شهرداری منطقه تلاش دارد تا امسال بتواند بازگشایی کامل خیابان فهیمی را داشته باشد. به طور کلی این پروژه 900 متر طول دارد که 6 میلیارد تومان برای تملکات هزینه شده و حدود 1.5 میلیارد دیگر برای اجرای آن نیاز است.
در منطقه 6 تاکید ویژه بر رسیدگی به درخواست‌های مردمی که در سامانه 137 ثبت می‌شود وجود دارد که برای این کار سال گذشته 650 میلیون تومان برای این کار هزینه شده است.
افتتاح بوستان 5000 مترمربعی اردیبهشت در دهه کرامت
به مناسبت دهه کرامت پروژه‌های ویژه‌ای در منطقه 6 آماده افتتاح شده است. بوستان خانواده اردیبهشت در خیابان کارگر که 5 هزار مترمربع مساحت دارد و حدود یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است در دهه کرامت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ 400 میلیون تومان از این اعتبار استانی بوده و مابقی منابع داخلی شهرداری بوده است.
همچنین پروژه ورودی جعفریه در این منطقه آماده افتتاح شده است؛ از انتهای بلوار حضرت معصومه(س) و دو کیلومتر باقیمانده به پل راه‌آهن مسیر یکطرفه بود که اقدامات عمرانی توسط شهرداری انجام شده و مسیر دو طرفه شده است. بالغ بر 40 میلیارد ریال توسط شهرداری در این پروژه هزینه شده که 20 میلیارد ریال آن از منابع استانی تأمین شده است. در تقاطع کمربندی امام علی(ع) و بلوار حضرت معصومه(س) نیز اصلاح هندسی صورت گرفته است. در یک طرف این تقاطع که ورودی کمربندی امام علی(ع) به جاده قلعه کامکار بوده با اعتبار 15 میلیارد ریال به صورت استاندارد تکمیل شده است. رمپ مقابل این مسیر که ورودی بلوار حضرت معصومه(س) به کمربندی امام علی(ع) است نیاز به بهسازی دارد که در دستور کار است.
شهرداری منطقه 6 قرارداد سه میلیارد تومانی با پیمانکار داشته که شامل این لوپ و رمپ و لوپ و اتصال بلوار حمزه به کمربندی امام علی(ع) بود که تکمیل شده است. در حال حاضر شرایط استانداردی در این تقاطع برقرار شده که در گذشته مشکلات زیادی در این مسیر وجود داشت.
خروجی کمربندی امام علی(ع) به سمت جاده جعفریه نیز در حال حاضر مسیر موقت است که طراحی صورت گرفته برای آن، دو شبدری کامل است که عملیات عمرانی آن نیز در برنامه شهرداری منطقه قرار دارد؛ یک فاز این پروژه اجرایی شده و فازهای بعدی آن نیز در دستور کار است. در ادامه این پروژه تونل قلعه کامکار نیز باید توسعه یابد و این پروژه نیز در برنامه است.
افتتاح نخستین سالن فرهنگی ورزشی شهری در منطقه 6
احداث سالن‌های فرهنگی ورزشی سال گذشته در دستور کار شهرداری قم قرار گرفت. به همین منظور زمین‌هایی در مناطق هشتگانه در اختیار گرفته شد تا این سالن‌های ورزشی احداث شود. عملیات عمرانی سالن فرهنگی ورزشی منطقه 6 جنب بوستان خانواده اردیبهشت در بلوار کارگر سال گذشته آغاز شد و شهرداری منطقه 6 نخستین منطقه‌ای بود که نسبت به احداث این سالن‌های ورزشی اقدام کرد؛ در دهه کرامت این سالن آماده بهره‌برداری خواهد شد و 12 میلیارد ریال نیز برای این بوستان هزینه شده است. این مجموعه به صورت چند منظوره ساخته شده تا در مواقع بحران نیز بتوان از آن استفاده کرد. زمین ورزشی، سرویس بهداشتی، سکوی تماشاگران، ساختمان اداری و... از امکانات این مجموعه است.
بهسازی جداول از دیگر پروژه‌های شهرداری منطقه 6 است که به عنوان مثال در خیابان مطهری به طول دو هزار و 200 متر به طور کامل این پروژه اجرایی شده است. پیاده‌روسازی و روکش آسفالت این مسیر نیز در دستور کار است. تاکنون 7.5 میلیارد ریال برای جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی یک طرف خیابان مطهری هزینه شده که به همین مقدار باید در بخش دیگر خیابان هزینه شود. پیاده‌روسازی خیابان کشاورز نیز صورت گرفته و حدود 6 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. این پروژه به مساحت حدود 3 هزار مترمربع اجرایی شده است. همچنین روکش آسفالت این مسیر نیز به طول دو کیلومتر و عرض 12 متر انجام شده و 11 میلیارد ریال برای آن هزینه صورت گرفته است.
توسعه بوستان نبوت در فاز یک و سه نیز صورت گرفته است؛ در فاز سوم 35 هزار مترمربع و در فاز اول نیز 5 هزار مترمربع توسعه صورت گرفته، 22 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده که 10 میلیارد ریال آن از منابع استانی بوده است.
زیرسازی و آسفالت 40 هزار مترمربع از معابر منطقه 6
زیرسازی و آسفالت معابر از دیگر پروژه‌هایی بوده که در سطح منطقه 6 انجام شده است؛ سال گذشته 70 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت با اعتبار 40 میلیارد ریال صورت گرفته است و از ابتدای سال 97 تاکنون نیز 40 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر صورت گرفته که 20 میلیارد ریال برای این کار هزینه شده و تا پایان سال نیز باید 35 هزار مترمربع دیگر زیرسازی و آسفالت شود.

تصاویر
  • بوستان خانواده اردیبهشت در منطقه 6 افتتاح می‌شود/راه‌اندازی نخستین سالن ورزشی شهرداری در منطقه 6
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه