X

اخبار

شنبه 03 شهریور 1403
تعداد بازدید: 63

در آستانه برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی ۱۵ المان اربعینی در بلوار پیامبر اعظم قم نصب شد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از نصب ۱۵ المان متناسب با ایام عزاداری و اربعین حسینی در بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد.
در آستانه برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی ۱۵ المان اربعینی در بلوار پیامبر اعظم قم نصب شد

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم؛ دکتر پیام جوادیان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی قم و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی چندین استان کشور، سالانه زائران و مسافران زیادی از این شهر عبور می‌کنند؛ در ایام اربعین حسینی نیز زائران ایرانی شهر قم را به عنوان مسیر زیارتی خود انتخاب می‌کنند. وی افزود: زائران زیادی از کشورهای همسایه نیز برای رسیدن به مراسم اربعین از قم عبور می‌کنند تا هم خود را به عراق برسانند و هم به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شوند لذا شهر قم در این ایام آماده خدمات رسانی به این عزیزان است. مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌سازی کمپ‌های مسافری در بوستان‌های بزرگ و مسافر پذیر شهری خاطرنشان کرد: بوستان فدک در محدوده عوارضی تهران، بوستان امام رضا (ع) در بلوار امام رضا، بوستان غدیر از سمت جاده قدیم اصفهان و بوستان نیایش و فضای سبز اطراف مسجد مقدس جمکران نقاطی است که برای نصب چادر و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران مشخص شده است. جوادیان ادامه داد: بازدیدهای مستمر تیم نظارتی از جمله کارشناسان ناظر مقیم و عادی از بوستان‌ها، استراحتگاه‌ها و مجموعه فضای سبز شهری و اماکن مسقف مخصوص خدمات‌رسانی به مسافران و کنترل وضعیت خدمات‌رسانی به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود. وی تاکید کرد: در ایام اربعین ۱۸۵۰ نیروی پیمانی و امانی، رؤسای ادارات فضای سبز، ناظرین عالی و مقیم و کارشناسان فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر قم به صورت شبانه روزی آماده خدمات‌رسانی به این زائران حسینی هستند. جوادیان اضافه کرد: بهسازی ویژه فضای سبز بلوار شهید سلیمانی و میادین آستانه، انتظار، امام حسن عسکری (ع) و حضرت خدیجه و حاشیه مسجد مقدس جمکران و تجهیز یک باب مسجد و ۴۲ باب نمازخانه و تجهیز ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی سطح شهر از جمله اقدامات است. وی ادامه داد: با توجه به گرد و غباری که در روزهای گذشته فضای سبز شهر را تحت‌الشعاع قرار داده بود، شستشوی درختان و درختچه فضای سبز شهر به‌خصوص در معابر اصلی و اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت (س) و همچنین هرس و چمن زنی انجام شد تا بتوانیم زیبایی سیما و منظر فضای سبز را داشته باشیم. مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: ساخت و نصب ۲۵ پایه بیرق شش متری دوتایی و ۱۵ پایه بیرق چهار متری دوتایی و نصب آن در میدان آستانه و سطح شهر، طراحی و رنگ آمیزی ۲۰ المان «طوبی»، ۲۰ المان «ماه» و ۲۰ المان «قاب شهر» با طرح محرم و صفر و نصب آن‌ها در سطح شهر و نصب ۱۵ المان متناسب با ایام عزاداری در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) از جمله اقدامات بوده است. جوادیان گفت: علاوه بر سیاه پوش کردن شهر، تغییر ۶۵۰ افکت نوری متناسب با محرم و صفر در سطح شهر به مناسبت اربعین انجام شده است/

تصاویر
  • در آستانه برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی ۱۵ المان اربعینی در بلوار پیامبر اعظم قم نصب شد
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه