X

اخبار

ﺳﻪشنبه 29 تیر 1400
تعداد بازدید: 290

برگزاری وبینار آموزشی فضای سبز و منظر شهری

مسوول امور فرهنگی و ارتباطات سازمان گفت: وبینار آموزشی فضای سبز و منظر شهری با محوریت مدیریت بهینه آبیاری فضای سبز در شرایط کم‌آبی توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با حضور مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد.
برگزاری وبینار آموزشی فضای سبز و منظر شهری

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، محمدجواد مختاری بیان کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در راستای به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی مدیریت فضای سبز، با حضور معاون عمرانی وزارت کشور نسبت  به برگزاری وبینار آموزشی فضای سبز و سیما و منظر شهری اقدام کرد.

وی گفت: این وبینار با عنوان مدیریت بهینه آبیاری فضای سبز در شرایط کم آبی توسط دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با همکاری سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، قم و اصفهان و مشارکت کمیته محیط زیست مرکز پرژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی برگزار شد.

مختاری گفت: مدیران و کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز و شهرداری‌های سراسر کشور و مدیران و کارشناسان مرتبط استانداری‌های سراسر کشور در این وبینار شرکت کردند.

وی اظهار کرد: ارائه نتایج کاربردی پروژه‌های اجرایی شهرداری‌های منتخب در محورهای؛ جایگزینی گونه‌های بومی مقاوم به کم‌آبی با رویکرد منظر شهری، طراحی کاشت گیاهان زینتی با رویکرد مدیریت بهینه مصرف آب و آبیاری، استفاده از آب خام و پساب در آبیاری فضای سبز، اصلاح و بهبود خاک، نگهداشت آب در خاک و عملیات خاک‌ورزی، مدیریت آبیاری شامل برآورد صحیح نیاز آبی، تحلیل شرایط محیطی، هوشمندسازی و برنامه‌ریزی مناسب زمان آبیاری از جمله محورهای این وبینار بود.

مسوول امور فرهنگی و ارتباطات سازمان پارک‌ها گفت: همچنین بحث تاثیر استفاده از چیپس چوب حاصل از هرس درختان در مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب و تقویت بستر کاشت در عرصه‌های فضای سبز جنگلی در این وبینار توسط مهندس پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: دکتر کیانوش سوزنچی استادیار گروه معماری دانشگاه تربیت مدرس، دکتر بنفشه زهرایی دبیر کارگروه ملی سازگاری با آب، دکتر مجید حسین‌زاده استادیار دانشگاه علم و صنعت و مدیر گروه محیط زیست مرکز پژوهش‌های مجلس، دکتر سیدحبیب راضی مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دکتر مسعود احمدی مدیرکل سابق دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها از اعضای پنل های علمی این وبینار بودند.

 

تصاویر
  • برگزاری وبینار آموزشی فضای سبز و منظر شهری
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه