X

اخبار

ﺳﻪشنبه 29 تیر 1400
تعداد بازدید: 492

مبارزه با آفت کنه درختان با شروع فصل گرما

مسوول امور کلینیک فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به شیوع آفت کنه در فصل گرما از مبارزه علیه این آفت در فصل تابستان خبر داد.
مبارزه با آفت کنه درختان با شروع فصل گرما

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، سید سعید علامه موسوی با اشاره به آغاز شستشو و سمپاشی درختان علیه کنه تارتن اظهار کرد: این کار هرساله در زمان شروع تابستان به دلیل شروع فصل گرما و شروع فعالیت این کنه و دوره گردوخاک‌های فصلی، صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از فعالیت این آفت یک مرحله سم‌پاشی در مراحل اولیه فعالیت آفت داریم و سپس دو مرحله تا اواخر تابستان شستشوی درختان انجام می‌گیرد.

مسوول امور کلینیک فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز  با تاکید بر اینکه برای سمپاشی از کنه‌کش‌های تخصصی و برای شستشو از صابون‌های گیاهی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: مزیت این کار این است که در اوایل فصل فعالیت اولیه کنه را تا حدودی متوقف کرده و در ادامه گرد وخاک و مواد آلاینده و تمام ریزگردهایی که جلوی عملکرد درختان به این عنوان که درختان به عنوان فیلتر هوا از هوا می‌گیرند و جذب می‌کنند را می‌گیرد را از بین می‌بریم و جلوی خسارات بیشتر را می‌گیریم.

وی گفت: این کار در سطح فضای سبز توسط پیمانکاران به صورت تخصصی از اواخر شب تا صبح انجام شده و بعضا  به دلیل محدودیت‌های شب‌ها تاساعت 9 صبح ادامه پیدا می‌کند.

علامه موسوی خاطرنشان کرد: این کار تمام سطح فضای سبز شامل می‌شود و بیشتر رفیوژها و خیابان‌هایی که در تردد ماشین‌آلات بوده و فضای خشک‌تری دارد انجام می‌شود چراکه در بوستان‌ها رطوبت کافی وجود داشته و وجود آفت کمتر است.

 

تصاویر
  • مبارزه با آفت کنه درختان با شروع فصل گرما
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه