X

اخبار

یکشنبه 22 فروردین 1400
تعداد بازدید: 569

مبارزه با آفات گیاهان زینتی فضای سبز شهری همزمان با گرم شدن هوا

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به شروع فصل گرما و وجود رطوبت کافی برای فعالیت آفات فضای سبز عملیات مبارزه با آفات در سطح شهر آغاز شد.
مبارزه با آفات گیاهان زینتی فضای سبز شهری همزمان با گرم شدن هوا

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، سلمان بهمنی با اشاره به فعال‌ شدن آفات فضای سبز در پی گرم ‌شدن هوا اظهار کرد: با توجه به گرم‌ شدن هوا و وجود رطوبت کافی برای فعالیت آفات فضای سبز به خصوص آفات مکنده بر روی گل‌های زینتی، شاهد شروع فعالیت زودتر از موعد آفات در روزهای اخیر بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به برنامه‌ ریزی صورت گرفته قبل از طغیان آفات، عملیات مبارزه در مناطق هشت‌گانه آغاز شده است افزود: فعالیت آفات مکنده بر روی گل‌های زینتی مانند رز، نسترن و گل محمدی باعث ضعف گیاه و کاهش راندمان و گل‌دهی می‌شود و برای جلوگیری از شیوع آفت، عملیات مبارزه روی این گیاهان صورت گرفت.

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم رویکرد این سازمان در کاهش آسیب‌های آفات و جلوگیری از خطرآفرینی آنها گفت: با توجه به آسیب برخی سموم، استفاده از سموم کم خطر و بدون آسیب در دستور کار قرار گرفته و تاکنون در بیش از ۸۰ هزار مترمربع در ۱۹۵ نقطه شهر عملیات سم‌پاشی صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی شاهد افزایش آفات هستیم و لازم است با برنامه ریزی صحیح و فعالیت علمی کارشناسان گیاه‌پزشکی در راستای مدیریت زمان سم‌پاشی و مصرف صحیح سموم فعالیت شود که در این زمینه اقدام لازم انجام شده تا فضای سبز مطلوبی برای شهروندان داشته باشیم.

 

تصاویر
  • مبارزه با آفات گیاهان زینتی فضای سبز شهری همزمان با گرم شدن هوا
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه