X

اخبار

پنجشنبه 27 شهریور 1399
تعداد بازدید: 875

صرفه جویی ۴ میلیارد ریالی در طراحی پروژه های کاشت فضای سبز شهر قم

مسئول واحد طراحی سازمان پارک ها و فضای سبز با اشاره به طراحی کاشت 900 هزار متر مربع از پروژه های توسعه فضای سبز شهر قم در سازمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طراحی کاشت ۳۲پروژه مهم توسعه فضای سبز انجام و پس از تصویب در کارگروه تخصصی طراحی و توسعه فضای سبز جهت اجرا ابلاغ شده است.
صرفه جویی ۴ میلیارد ریالی در طراحی  پروژه های کاشت فضای سبز شهر قم

 

به گزارش امور فرهنگی و ارتباطات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم زهرا سلیمانی، مسئول واحد طراحی  سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اهمیت طراحی خلاقانه و منطبق با سیما و منظر شهری گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون  ۳۲ پروژه مهم توسعه فضای سبز  با مساحتی بالغ بر  هشتصد و 97 هزار متر مربع تهیه و پس از طرح و بررسی در کارگروه طراحی و توسعه فضای سبز سازمان جهت اجرا به مناطق هشتگانه ابلاغ شده است.

 

سلیمانی افزود: با توجه به اهمیت طراحی کاشت پروژه های توسعه فضای سبز، طراحی این پروژه ها از سال 95 با فرآیند جدید صورت می پذیرد که نتیجه آن اعمال نظرات کارشناسی و دستیابی به فضای سبز زیبا و مطلوب است.

 

مسئول واحد طراحی سازمان پارک ها و فضای سبز با اشاره به وظایف کارگروه تخصصی طراحی و توسعه اظهار داشت: پس از درخواست ادارات فضای سبز مناطق با هدف کاهش هزینه ها و خطاهای احتمالی، ! های اولیه میدانی انجام و طرح و کانسپت پیشنهادی کارشناسان مناطق دریافت و به همراه چند کانسپت دیگر در معاونت فنی سازمان پارکها و فضای سبز قم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: سپس طرح فاز یک پروژه توسعه فضای سبز تهیه و در معاونت فنی سازمان مورد بازبینی قرار گرفته و یک یا دو طرح نهایی می‌شود و پس ا ز آن طرح در جلسه کارگروه طراحی و توسعه فضای سبز به ریاست مدیر عامل محترم فضای سبز و با حضور  معاون فنی و اجرایی سازمان و روسای ادارات تشکیل و بعد از نقد و بررسی و طرح نهایی تصویب و به مناطق ارسال می گردد.

 

سلیمانی با اشاره به صرفه جویی اقتصادی انجام پروژه های طراحی در سازمان اظهار کرد:  نکته حائز اهمیت این است که قبلاً  طی دوره ای روال بر این بوده است که طراحی کاشت  پروژه ها را بخش خصوصی انجام می داد ولی این روال از ۵ سال گذشته تغییر کرده و با تشکیل کارگروهای تخصصی سازمان و به همت همکاران طرح تهیه و تنظیم می‌شود که این امر باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه ها شده است.


مسئول واحد طراحی سازمان با اشاره به نوع پروژه های طراحی شده افزود: از تعداد 32 پروژه  ۱۵ عدد مربوط به  فضای سبز بوستانهای شهری، 14  طرح مربوط به فضای سبز لکه ها و  معابر شهری و ۳ طرح مربوط به  پروژه های جنگلکاری  است.

 

وی ادامه داد : خوشبختانه در نیمه اول سال جاری رکورد خوبی در تهیه طرح‌های کاشت  داشتیم به طوری 32 پروژه  توسعه فضای سبز در سازمان طراحی و پس از تصویب در کارگروه تخصصی برای اجرا به مناطق ارسال شده است که در مجموع ۴ میلیارد ریال صرفه جویی داشته است.


سلیمانی  در پایان با اشاره به محدودیت گونه های سازگار با اقلیم شهر قم گفت: تلاش می‌کنیم  با انتخاب گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی شهر قم  و ایجاد فضای سبز پایدارتر، شاهد توسعه و ارتقای فضای سبز شهر قم باشیم. از پروژه هایی شاخصی که در این مدت طراحی کاشت ان انجام شده است میتوان پروژه های  پارک موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،  باغ پرندگان، فاز یک بوستان خضر نبی ، فاز دو بوستان شهید زین الدین ، بوستانهای محله۳،۵،۷ و بوستان عترت در پردیسان است.

 

تصاویر
  • صرفه جویی ۴ میلیارد ریالی در طراحی  پروژه های کاشت فضای سبز شهر قم
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه