X

اخبار

یکشنبه 25 خرداد 1399
تعداد بازدید: 1290

احداث 350 کیلومتر باغچه طولی در معابر شهر قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از احداث باغچه‌های طولی در معابر اصلی شهر قم با اعتبار 30 میلیارد تومانی خبر داد.
احداث  350 کیلومتر  باغچه طولی در معابر شهر قم

 

به گزارش امور فرهنگی و ارتباطات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر اظهار کرد: از سال 95 این نهضت آغاز شده و تا پایان سال 98 بیش از 350  هزار مترطول با اعتباری بیش از30 میلیارد تومان درختکاری حاشیه معابر داشته‌ایم.

وی گفت: اجرای این پروژه با لحاظ کلیه مسائل ایمنی و شهری صورت گرفته و در حاشیه معابر، رفیوژها و لچکی خیابان‌ها کاشت صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به وضعیت تولید گل‌ها و گیاهان زینتی در مرکز تحقیقات سازمان اشاره کرد و گفت: 84 گونه گیاهی در این مرکز تولید می‌شود و در سال 98 یک میلیون و 150 هزار گلدان تولید شده که اگر قرار بود از مراکز دیگر خریداری شود باید بیش از 2 میلیارد و 280 میلیون تومان هزینه می‌شد در حالی که هزینه صورت گرفته حدود یک پنجم این قیمت است.

وی انتخاب گونه‌های با بالاترین بهره‌وری در شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در پروژه تولید گل ها و گیاهان زینتی، بستر و زیرساخت توسط سازمان آماده شده و توسط بخش خصوصی کاشت و تولید صورت می‌گیرد.

تصاویر
  • احداث  350 کیلومتر  باغچه طولی در معابر شهر قم
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه