X

اخبار

پنجشنبه 22 خرداد 1399
تعداد بازدید: 805

توسعه فضای سبز فراتر از یک ضرورت، لزوم ممنوعیت ساخت‌وساز در حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی

فضای سبز امروز به‌عنوان یکی از نیازهای جوامع بشری در دنیا مطرح است، متأسفانه وابستگی که در قدیم بین انسان و طبیعت وجود داشته از بین رفته و باید برای ایجاد سلامت روان و حفظ محیط‌زیست این ارتباط بین طبیعت و انسان دوباره احیا شود.
توسعه فضای سبز فراتر از یک ضرورت، لزوم ممنوعیت ساخت‌وساز در حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی

 

فضای سبز امروز امری ضروری برای انسان به شمار می‌رود، دورانی که ماشین و ساختمان بر زندگی انسان حکم‌فرمایی می‌کند بازگشت طبیعت به زندگی انسان فراتر از یک ضرورت دیده می‌شود.

قم شهری با قدمت هزارساله است که امروز از یک باغ شهر به یک شهر مملو از ساختمان تبدیل‌شده، باغ‌هایی که به علت بی‌توجهی به موسسه، مدرسه، پاساژ و بازار تبدیل‌شده و باید به شهر قم بازگردانده شود و این‌یک وظیفه ملی در قبال شهروندان و آیندگان است.

شهرداری قم با توجه به اهمیت و ضرورت بازگرداندن فضای سبز ازدست‌رفته در شهر قم اقداماتی را آغاز کرده که می‌توانیم با توجه به رسیدن به سرانه 20 مترمربع برای هر نفر، آن را مثبت ارزیابی کنیم.

بوستان هزار هکتاری نشان از مدیریت مطلوب سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در توسعه فضای سبز داشته و ایجاد کاربرهایی تفریحی در این بوستان تأثیر بسیاری در جذب و افزایش ماندگاری توریسم در استان قم دارد.

باید حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی تماماً تبدیل به عرصه‌های سبز شده و اجازه ساخت‌وساز مسکونی و یا تجاری و یا حتی اجازه ساخت به مراکز علمیه نیز در این محدوده داده نشود تا شاید جبران باغات ازدست‌رفته در شهر قم شده و جفایی که به شهر قم شده راکمی جبران کند.

یکی از نکات قابل‌توجه در توسعه فضای سبز البته همکاری همه ارگان و دستگاه‌های دولتی و خصوصی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز در شهر قم است البته تا حدودی این همکاری و هماهنگی وجود دارد اما نیاز به یک عزم ملی داشته و باید این همکاری برای گسترش فضای سبز به یک ضرورت در بین مدیران استانی تبدیل شود.

البته هر سازمانی همیشه فرازوفرودهایی در مسیر خدمت‌رسانی خود دارد اما عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خوب بوده و نیازمند توجه به قسمت‌های غربی و شمال شرقی قم در گسترش فضای سبز این مناطق هستیم.

تصاویر
  • توسعه فضای سبز فراتر از یک ضرورت، لزوم ممنوعیت ساخت‌وساز در حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه