X

اخبار

ﺳﻪشنبه 25 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید: 1038

مکانیزه شدن 95 درصد آبیاری فضای سبز شهر قم / کاهش 10 هکتاری سطوح زیرکشت چمن فضای سبز شهر

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از کاهش 10 هکتاری سطوح زیرکشت چمن فضای سبز شهر و نیز مکانیزه شدن 95 درصد آبیاری فضای سبزخبر داد.
 مکانیزه شدن 95 درصد آبیاری فضای سبز شهر قم / کاهش 10 هکتاری سطوح زیرکشت چمن فضای سبز شهر

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم،  به کاهش 10 هکتاری سطوح زیرکشت چمن فضای سبز شهر اشاره کرد و یادآور شد: طرحی توسط شهرداری  با مشارکت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در حال انجام است که در آن 400 گونه گیاهی مقاوم به اقلیم قم و شرایط کم آبی در حال بررسی است.

 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم همچنین از مکانیزه شدن 95 درصد آبیاری فضای سبز شهر قم خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 25 پیمانکار با 1800 کارگر در مجموعه سازمان پارک ها و فضای سبز شهر فعالیت دارند که همه اقدامات آن زیر نظر 40 کارشناس و متخصص است.

 

به گفته وی، جرایمی هم برای جلوگیری از هدررفت آب در قراردادها لحاظ شده که در صورت تخلف تا 250 هزار تومان پیمانکاران مشمول جریمه و در صورت ادامه حتی خلع ید از پروژه ها را نیز در نظر گرفتیم.

 

جوادیان با بیان اینکه به وضعیت کم آبی شهر اشراف داریم و همه تلاش ها برای صرفه جویی ادامه دارد افزود: طرح کاهش 30 درصدی مصرف آب را طی یک هفته به دبیرخانه ارائه می دهیم، همچنین با حمایت های استان در تلاشیم در کمتر از 2 سال آبیاری با آب شرب را از فضای سبز شهر قطع کنیم.

تصاویر
  •  مکانیزه شدن 95 درصد آبیاری فضای سبز شهر قم / کاهش 10 هکتاری سطوح زیرکشت چمن فضای سبز شهر
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه