X

اخبار

پنجشنبه 25 مهر 1398
تعداد بازدید: 1243

آغاز عملیات کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان

شهردار منطقه 4 از آغاز عملیات کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان خبر داد.
آغاز عملیات کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مهدی اصفهانیان مقدم شهردار منطقه ۴ از آغاز عملیات کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان در نیمه دوم مهرماه سال جاری در مجموعه بوستان هزار هکتاری شهر قم خبر داد.

مهندس مهدی اصفهانیان مقدم ضمن بازدید میدانی از مجموعه بوستان هزار هکتاری واقع در بلوار شهید آوینی در جنوب شهر قم از آغاز کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: مجموعه باغ پرندگان یکی از جاذبه های گردشگری در استان قم می باشد که گردشگران و شهروندان بسیاری را به سمت خود جلب می نماید.

وی افزود:  این مجموعه بخشی از بوستان هزار هکتاری زائر است و با مساحت ۱۲ هکتار اولین باغ پرندگان در استان قم می باشد که شرایط زندگی پرندگان در زیستگاه های طبیعی در آن پیش بینی و فراهم شده است .

شهردار منطقه۴ در ادامه بیان کرد: این پروژه در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با اعتباری بالغ بر۴۶  میلیارد ریال آغاز و شروع به کار کرد و  در ادامه در جهت تکمیل پروژه ۴۸ میلیارد ریال تامین اعتبار گردید.

اصفهانیان مقدم اذعان کرد: این مجموعه شامل قسمت های مختلف از جمله طراحی و ساخت سردرب ورودی، رستوران، سرویس های بهداشتی، برکه آبی و صخره، طراحی و خرید مبلمان پارکی و تابلوهای راهنمای مسیر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، ساخت ۱۱ عدد قفس آهنی در ابعاد ۲۰متر ۲۸متر و  ۸۰ متری با اعتباری بالغ بر  ۱۳۵ میلیارد ریال،طراحی و اجرا و کاشت محیط فضای سبز با اعتباری بالغ بر  ۱۵ میلیارد ریال ، طراحی و احداث محیط گلخانه ای به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع که با کاشت درختان و گیاهان گرمسیری محلی مناسب برای نگهداری پرندگان گرمسیری و حاره ای می باشد.

وی افزود: در این مجموعه  ۱۳۶۰۰ متر مربع مساحت زیر توری و مسقف با ارتفاع ۳۰ متر با در نظر گرفتن شرایط زیستی متفاوت پرندگان طراحی و در حال سیر مراحل تکمیلی می باشد.

شهردار منطقه۴ با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی باغ پرندگان اشاره کرد: با توجه به تاکیدات شهردار قم و اقدامات انجام شده ان شاءالله این مجموعه در ماههای آتی به بهره برداری کامل می رسد.

تصاویر
  • آغاز عملیات کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه