X

اخبار

ﺳﻪشنبه 23 بهمن 1397
تعداد بازدید: 849

اعلام آمادگی اختصاص زمین به شهرداری برای توسعه فضای سبز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: ما آماده هستیم تا زمین‌های لازم برای توسعه فضای سبز را در اختیار شهرداری قرار دهیم.
اعلام آمادگی اختصاص زمین به شهرداری برای توسعه فضای سبز

 

به گزارش شهرنیوز، محسن بهشتی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شهرداری برنامه‌های خوبی برای توسعه فضای سبز داشته است، اظهار کرد: مانع تحقق برنامه‌های شهرداری در این بخش تا حدودی کمبود منابع آب بود چراکه برای آبیاری بخشی از فضای سبز نیز از آب شرب استفاده می‌شد.
وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از آبیاری فضای سبز با آب شرب شهری در عین توسعه فضای سبز تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته ۸٫۵ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب قم از سه تصفیه‌خانه استان تخصیص یافت که در راستای توسعه فضای سبز شهر قم ۴٫۵ میلیون مترمکعب را در اختیار شهرداری گذاشتیم و ۱٫۵ میلیون مترمکعب هم در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت تا در پیرامون شهر توسعه فضای سبز داشته باشد.
معاون استاندار قم با بیان اینکه این پساب و تغییری که شهرداری در گونه‌های گیاهی در راستای استفاده از گونه‌های کم‌آب بر ایجاد کرده‌ است شرایط فضای سبز را بهبود می‌دهد، گفت: سازمان پارک‌ها اقدامات خوبی در این راستا انجام داده و سطوح خوبی را برای توسعه فضای سبز زیر بار درختکاری برده است که سبزی آن در سال‌های آینده نمایان خواهد بود.
وی اذعان کرد: ما هم آماده هستیم تا زمین‌های لازم برای توسعه فضای سبز را در اختیار شهرداری قرار دهیم و تخصیص ۱۰ تا ۱۲ میلیون مترمکعب پساب دیگر را نیز گرفته و بیش از ۵۰ درصد آن را برای توسعه فضای سبز در اختیار شهرداری قرار دهیم.
بهشتی با تاکید بر اینکه پساب فاضلاب آب ماندگاری برای توسعه فضای سبز است، خاطرنشان کرد: با این تخصیص هیچ زمانی با کمبود مواجه نخواهیم شد و می‌توانیم توسعه خوبی برای فضای سبز داشته باشیم.
وی گفت: دولت باید در تامین زیرساخت توسعه فضای سبز اقدامات ویژه‌تری انجام دهد تا شاهد رفع کمبودهای شهر قم در این زمینه باشیم.

تصاویر
  • اعلام آمادگی اختصاص زمین به شهرداری برای توسعه فضای سبز
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه