X

اخبار

ﺳﻪشنبه 15 اسفند 1396
تعداد بازدید: 1233

لزوم تخصيص آب مورد نياز فضای سبز شهر از پساب استاندارد

مدیرعامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری قم بر لزوم توجه ویژه مسئولان استان برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر تاكید كرد.

لزوم تخصيص آب مورد نياز فضای سبز شهر از پساب استاندارد

مدیرعامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری قم بر لزوم توجه ویژه مسئولان استان برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر تاكید كرد. به گزارش روابط عمومی سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان در جلسه شورای حفاظت منابع آب كه در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینكه سال ۹۵ استفاده شهرداری از سهم تعادل بخشی برای ۲ هزار هكتار از اراضی استان در جهت توسعه كمربند سبز در نظر گفته شده بود اظهار داشت: اگر بنا است توسعه فضای سبز را برای شهر در نظر بگیریم باید همانطور كه اراضی تعیین تكلیف شد موضوع آب و آبیاری كه عمده مشكل است نیز رفع شود. مدیرعامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینكه شركت آب منطقه ای از ۱۰۰ درصد تخصیص پساب سهم تعادل بخشی ۶۰ درصد را به كشاورزی تخصیص می دهد افزود: اگر مجموعه استان به دنبال توسعه فضای سبز و قطع مصرف آب شرب و چاه های زیرزمینی است استان باید در این زمینه كمك كند به طوری كه بخشی از نیاز شهرداری از این ۶۰ درصد تامین شود. وی ادامه داد: با توحه به اینكه پساب فعلی توسط اداره كل محیط زیست تائید نشده و استاندارد نیست به ناچار شهرداری برای تصفیه ثانویه پساب فعلی به میزان حدود ۳۰ لیتر در ثانیه در مرحله اول با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی در تپه های اعلائیر تصفیه خانه ثانویه احداث نموده تا پساب مورد نیاز مصارف فضای سبز جنگلی و شهری را تامین كند. جوادیان با تاكید بر اینكه بحث نیاز شهرداری به پساب در تعادل بخشی باید لحاظ شود عنوان كرد: شهرداری از توسعه فضای سبز درآمدی ندارد كه بتواند پساب را با هزینه زیاد مورد نظر وزارت نیرو خریداری كند از همین رو باید در این زمینه استان نگاه ویژه ای برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهرداشته باشد.

تصاویر
  • لزوم تخصيص آب مورد نياز فضای سبز شهر از پساب استاندارد
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه