X

اخبار

ﺳﻪشنبه 17 مهر 1403
تعداد بازدید: 50

رمز شادابی و نشاط فضای سبز شهری عملیات شستشوی فضای سبز شهر قم به صورت شبانه‌روزی


مدیر عامل  سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهری شهرداری قم از اتمام چند ماه عملیات شستشوی فضای سبز شهر قم به صورت شبانه‌روزی بود خبر داد.
رمز شادابی و نشاط فضای سبز شهری عملیات شستشوی فضای سبز شهر قم به صورت شبانه‌روزی


به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم؛ جوادیان، با اشاره به شرایط نامساعد جوی و وجود توده‌های گرد وخاک در سطح شهر، بر ضرورت شستشوی گیاهان فضای سبز تاکید کرد.
وی بیان کرد که بادهای حاوی گرد و خاک در تابستان گذشته موجب آلودگی شدید گیاهان شده و کادر گیاه پزشکی شهرداری به شدت درگیر جبران این خسارات هستند.
جوادیان افزود: به منظور انجام عملیات شستشو، از مواد بی‌خطر و مویان‌های گیاهی استفاده می‌شود. به پیمانکاران فضای سبز دستورالعمل‌های ویژه‌ای در این زمینه ارائه شده است. 
وی گفت: مهم‌ترین موادی که در شستشوی گیاهان به کار می‌روند شامل صابون‌های گیاهی و صابون پتاسه است و در مراحل بعدی از صابون‌های شستشوی معمولی نیز استفاده می‌شود.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به حجم بالای عملیات شستشوی روزانه گیاهان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط روزانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ درخت و ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ گیاه پوششی و پرچینی شستشو می‌شد. با توجه به گرمای هوا و شدت تابش آفتاب، عملیات شستشو در ساعات خنک روز و شب، (از ساعت ۱۰ شب تا ۹ صبح) انجام می‌ گرفت.
وی از شهروندان درخواست کرد که در راستای کمک به بهبود وضعیت فضای سبز، حتی‌المقدور برای شستشوی گیاهان در منازل و حیاط‌های خود اقدام کنند. 
جوادیان در پایان خاطرنشان کرد: شادابی و نشاط درختان و پوشش گیاهی شهر قم حاصل زحمات شبانه روزی همکاران من در حوزه سیما و منظر مناطق است که با توجود تابستان گرم و آلوده همچنان درختان و پوشش گیاهی شاداب را در شهر شاهد هستیم پایان پیام/

تصاویر
  • رمز شادابی و نشاط فضای سبز شهری عملیات شستشوی فضای سبز شهر قم به صورت شبانه‌روزی
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه