X

اخبار

یکشنبه 25 شهریور 1403
تعداد بازدید: 33

سازمان سیما و منظر شهر آماده استقبال از مهرماه رنگ‌آمیزی وشادابی منظر شهری برای سال تحصیلی جدید در قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از آمادگی این سازمان برای استقبال از مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. 
سازمان سیما و منظر شهر آماده استقبال از مهرماه رنگ‌آمیزی وشادابی منظر شهری برای سال تحصیلی جدید در قم



به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم؛ دکتر پیام جوادیان درباره برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال از مهرماه و بازگشایی مدارس و روز های پایانی شهریورماه  گفت: با توجه به روزهای پایانی شهریورماه و نزدیک شدن به مهرماه و بازگشایی مدارس، شهر وارد یک مرحله جدیدی می‌شود و دانش‌آموزان آماده می‌شوند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند. 
وی افزود: در این ایام، با خنک شدن هواو حضور زائرین و مسافرین  در روز های پایانی تعطیلات که این دو موضوع مهم، ضرورت توجه ویژه به روزهای پایانی شهریور را بیشتر می‌کند.
وی اظهارداشت: ما باید فرصتی ایجاد کنیم که در وهله نخست، خدمات شایسته و خوبی را به زائران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران ارائه دهیم و دوم اینکه با تغییر و بهبود در سیما و منظر شهری، زمینه‌ای را فراهم کنیم که دانش‌آموزان با روحیه‌ای شادتر و دلگرمی بیشتر سال تحصیلی را آغاز کنند.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم تأکید کرد: لازمه این موضوع، ایجاد یک تغییر و تحول در سیما و منظر شهری است تا تغییر فصل را به بهترین شکل به نمایش بگذاریم. 
وی ادامه داد: با خنک شدن هوا در روزهای پایانی شهریورماه، شاهد شادابی بیشتر درختان و افزایش کیفیت سیما و منظر شهری خواهیم بود. در کنار این موضوع، تلاش می‌شود که با دیوار نگاره هایی با موضوع علمی و فرهنگی و آموزشی در جداره مدارس سطح شهر مقدس قم  شاهد نشاط و شادی بیشتری در شهر باشیم.
وی گفت: طبق روال سال‌های گذشته، در قالب طرح «استقبال از مهرماه»، سلسله اقداماتی پیش‌بینی شده و جلسات هماهنگی برگزار و اقدامات لازم به معاونت های زیبا سازی و فضای سبز  سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری ابلاغ شده است. 
جوادیان عنوان کرد: از اهم دستورالعمل‌ها می‌توان به آماده‌سازی باغچه‌های گل فصلی خیابان‌ها، عملیات کاشت گل و گیاه از نیمه دوم شهریورماه ، حذف درختان، درختچه‌ها و سرشاخه‌های خشک، شستشوی درختان و پاکسازی علف‌های هرز و پاکسازی فضای سبز حاشیه معابر است که به خصوص در شوارع و معابری که به مدارس ختم می شود و همینطور رنگ آمیزی جداره های مدارس و نصب المان های شهری خاطره انگیز ماه مهر اشاره کرد. 

وی گفت: توسعه فضای سبز مدارس، به ویژه در مدارس دولتی و مداس مناطق کمتر برخوردار، در دستور کار ما قرار دارد و برای این امر بودجه‌ای از سوی شهرداری قم اختصاص داده شده و قرارداد منعقد شده است. 
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم افزود: همچنین رنگ‌آمیزی  و نقاشی دیواری مدارس در حدود 3000 مترمربع و رنگ آمیزی مبلمان شهری و جداول و معابر نیز از مواردی است که برای استقبال از مهرماه در دستورالعمل‌ها به مناطق هشتگانه ابلاغ شده است. 
وی تصریح کرد: تلاش می شود با اقداماتی هماهنگ با حوزه خدمات شهری و سایر حوزه های شهرداری بتوانیم با تغییر در روزهای پایانی شهریورماه زمینه سازی شادی و نشاط بیشتر در شهر را فراهم نماییم./

تصاویر
  • سازمان سیما و منظر شهر آماده استقبال از مهرماه رنگ‌آمیزی وشادابی منظر شهری برای سال تحصیلی جدید در قم
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه