X

اخبار

یکشنبه 18 شهریور 1403
تعداد بازدید: 47

طنین روح نواز اذان از ۶۰ سازه اذان‌گو در قم

نصب نخستین نمونه سازه‌های اذان‌گو توسط شرکت دانش‌بنیان قمی درقم 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از نصب 30 سازه اتوماتیک اذان‌گو توسط یک شرکت دانش‌بنیان قمی در این شهر خبر داد. 
طنین روح نواز اذان از ۶۰ سازه اذان‌گو در قم


به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم؛ دکتر پیام جوادیان گفت: نخستین نمونه از سازه‌های اتوماتیک اذان‌گو توسط یک شرکت دانش‌بنیان قمی واقع در پارک علم و فناوری قم ساخته و نصب شد.
 
وی با بیان اینکه در فاز نخست، ۳۰ دستگاه اذان‌گو به فرم جدید تولید و در نقاط مختلف شهر نصب شد، افزود: ۳۰ دستگاه دیگر به سفارش سازمان سیما و منظر شهری به شرکت دانش‌بنیان قمی با ارائه سیستم‌های جدید، امکانات با کیفیت قیمت مناسب ساخته شده که به زودی در سطح شهر نصب خواهد شد.
وی افزود: با احتساب ۳۰ دستگاه قبلی، مجموع تعداد اذان‌گوها در شهر قم به ۶۰ عدد خواهد رسید. 
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم گفت: این فناوری نوین به منظور بهبود خدمات مذهبی و تسهیل در پخش اذان طراحی شده تا سطح خدمات شهری و استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات مذهبی به شهروندان ارتقا یابد. امید است که با نصب این سازه‌ها، فضای معنوی و مذهبی شهر قم بهبود یابد.
وی عنوان کرد: سازه‌های اذان‌گو در قم به صورت اتوماتیک و با سیستم‌های پیشرفته طراحی شده‌اند که می‌توانند به طور خودکار زمان اذان را تشخیص دهند و به پخش آن بپردازند.
وی اظهارداشت: سازه‌های اذان‌گو در ۹ شهر ایران و شهرهای مختلف جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به عنوان ابزاری برای اعلام اذان و فراخواندن نماز استفاده می‌شوند و در قم اغلب در میادین و مکان‌هایی از شهر که از مساجد دور بوده، نصب شده‌اند.
جوادیان افزود: درکشورهایی مانند الجزایر، ترکیه، مالزی، پاکستان و امارات متحده عربی نیز از این سیستم‌های نوین اتوماتیک استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: این سازه‌ها نه تنها به عنوان ابزاری برای اعلام اذان، بلکه به عنوان نمادی از هویت فرهنگی و مذهبی جوامع اسلامی شناخته می‌شوند و به زیبایی‌های شهری افزوده‌اند.پایان پیام/

تصاویر
  • طنین روح نواز اذان از ۶۰ سازه اذان‌گو در قم
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه