X

اخبار

دوشنبه 19 شهریور 1397
تعداد بازدید: 1005

حذف آب شرب از آبیاری فضای سبز در صورت تأمین منابع جایگزین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که آب شرب را به‌طور کامل از چرخه آبیاری فضای سبز حذف کند.
حذف آب شرب از آبیاری فضای سبز در صورت تأمین منابع جایگزین

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه شهرداری این آمادگی را دارد که آب شرب را به‌طور کامل از چرخه آبیاری فضای سبز حذف کند، گفت: این در صورتی است که جایگزین این منابع، چاه یا پساب باشد تا فضای سبز شهر دچار مشکل نشود.

 

به گزارش شهرنیوز، پیام جوادیان بابیان اینکه تمام گونه‌های پر آب‌بر و با نیاز آب زیاد در توسعه فضای سبز شهر قم حذف‌شده است، اظهار کرد: گونه‌های کم آب‌بر جایگزین گونه‌های با نیاز آبی زیاد شده است؛ در برخی موارد که احداث فضای سبز جدید داریم چمن‌هایی که از فضاهای دیگر جابجا شده کاشت می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه شهرداری این آمادگی را دارد که آب شرب را به‌طور کامل از چرخه آبیاری فضای سبز حذف کند، افزود: این در صورتی است که جایگزین این منابع، چاه یا پساب باشد تا فضای سبز شهر دچار مشکل نشود.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی این سازمان، اظهار کرد: پروژه شناسایی و بررسی گونه‌های مقاوم و بومی شهر قم، طرح جامع آب فضای سبز قم با رویکرد جداسازی آب شرب، طرح جامع کمربند سبز شهر برای شناسایی مکان‌های مناسب برای فضای سبز، مناسب‌سازی و تصفیه ثانویه پساب و فاضلاب خاکستری عمدتاً تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

 

جوادیان با تأکید بر اینکه تمام عزم شهرداری بر این است که نگذارد توسعه فضای سبز با خللی مواجه شود، خاطرنشان کرد: به همین خاطر طرح‌های متعددی در شهرداری در حوزه فضای سبز در حال بررسی است تا با تصویب در استانداری بتوانیم مشارکت دیگر نهادها را در توسعه فضای سبز داشته باشیم.

تصاویر
  • حذف آب شرب از آبیاری فضای سبز در صورت تأمین منابع جایگزین
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه