X

اخبار

شنبه 27 مرداد 1397
تعداد بازدید: 1460

مساحت کل فضای سبز منطقه سه قم ٤٠٢ هکتار است

شهردار منطقه سه قم مساحت کل فضای سبز منطقه سه قم را ٤٠٢ هکتار عنوان کرد و افزود: در این میان سرانه فضای سبز به ازای هر نفر بیش از ٢٣ مترمربع است
مساحت کل فضای سبز منطقه سه قم  ٤٠٢ هکتار است

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم، سیدشمس‌الدین نعمتی با بیان اینکه منطقه سه قم با مساحتی بالغ‌بر هزار و 676 هکتار بیش از 172 هزار نفر جمعیت دارد که 16 درصد جمعیت کل استان قم را تشکیل داده است، اظهار کرد: در این منطقه 48 هزار و 759 خانوار زندگی می‌کنند و از این تعداد بیش از 65 هزار نفر در بافت فرسوده ساکن هستند.


شهردار منطقه سه قم مساحت کل فضای سبز منطقه سه قم را 402 هکتار عنوان کرد و افزود: در این میان سرانه فضای سبز به ازای هر نفر بیش از 23 مترمربع بوده و سرانه فضای سبز شهری نیز به ازای هر نفر کمتر از 3.5 مترمربع است.


نعمتی با بیان اینکه 0.4 هکتار از مساحت منطقه سه را معابر آن تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: نسبت مساحت منطقه به‌کل شهر 19درصد و نسبت جمعیت منطقه به‌کل شهر 16 درصد است.


وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه سه شهر قم قرارگیری ورودی اتوبان تهران و میدان 72 تن به عنوان نقطه تبادل ترافیکی مرکز کشور بوده که همواره دارای ترافیک و تراکم خودرو است، افزود: خیابان امام خمینی(ره)، شهید کیوانفر، هفتم‌تیر، نواب صفوی و... از جمله مهم‌ترین معابر و خیابان‌های سطح منطقه سه است.

تصاویر
  • مساحت کل فضای سبز منطقه سه قم  ٤٠٢ هکتار است
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه