X

اخبار

دوشنبه 29 مرداد 1397
تعداد بازدید: 1015

آغاز دوره‌های آموزشی ویژه باغبانان فضای سبز شهر قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز دوره‌های آموزشی ویژه باغبانان فضای سبز شهر قم خبر داد.
آغاز دوره‌های آموزشی ویژه باغبانان فضای سبز شهر قم

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان اینکه سازمان پارک‌ها در حوزه آموزش اقدامات گسترده‌ای را در برنامه‌ دارد اظهار کرد: بخشی از آموزش‌های سازمان مرتبط با کارشناسان در امور آب، گیاه‌پزشکی، کاشت و... است. تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی کشاورزی استن قم منعقد شده و هر دو هفته یکبار دوره‌های ویژه برای کارشناسان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی آموزشی برای سه گروه باغبانان، کارشناسان فضای سبز و شهروندان خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 500 باغبان در 25 پیمان نگهداری فضای سبز شهر قم فعالیت دارند که قرار است دوره‌های آموزشی فصلی برای آنها برگزار شود.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اهمیت کاهش مصرف آب تصریح کرد: دوره های آموزشی باغبانان و کارگران فضای سبز در دو نوبت صبح و بعداز ظهر و با موضوعاتی نظیر اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب، جلوگیری از هدررفت آب و... برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های باغبانان در 50 جلسه پیش‌بینی شده است گفت: تمام باغبانان این هفته آموزش جلوگیری از هدررفت آب . سایر موضوعات مرتبط با آن را می‌بینند و این دوره‌ها برای همه کارگران فعال در حوزه فضای سبز اجباری است.

 

جوادیان با اشاره به کمبود منابع آبی، یکی از اقدامات ویژه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری را در راستای کاهش مصرف آب و مدیریت منابع موجود عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهر قم و کمبود فضای سبز علاوه بر جلوگیری از افزایش استفاده از آب، با بهینه‌سازی مصرف باید به دنبال توسعه فضای سبز نیز باشیم و این رویکرد در سال‌های اخیر در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

 

تصاویر
  • آغاز دوره‌های آموزشی ویژه باغبانان فضای سبز شهر قم
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه