X

اخبار

چهارشنبه 10 مرداد 1397
تعداد بازدید: 936

امضای تفاهم‌نامه آموزشی سازمان پارک‌ها با سازمان فنی و حرفه‌ای

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه آموزشی سازمان پارک‌ها با سازمان فنی و حرفه‌ای

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، طی جلسه‌ای با حضور مدیران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین این دو سازمان به امضا رسید.


براساس این تفاهم‌نامه ارائه آموزش‌های شهروندی در حوزه‌ فضای سبز با مشارکت سازمان پارک‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای در استان قم صورت خواهد گرفت.


جلب مشارکت عمومی در حفظ و نگهداری عرصه‌های سبز شهری، ارتقاء آگاهی‌های عمومی در خصوص گونه‌های مختلف درختان، آشنایی با گیاهان آپارتمانی و... از جمله اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های شهروندی به شهروندان، خاطرنشان کرد: ما تاکید داریم عناوین آموزش‌هایی که به شهروندان ارائه می‌کنیم کاربردی باشد و خصوصا افراد خانه‌دار بتوانند از حداقل فضا و امکانات خود استفاده کنند تا فضای سبز مناسبی در منزل داشته باشند.


جوادیان با بیان اینکه در سال‌های اخیر دغدغه شهروندان نسبت به حفظ فضای سبز در شهر افزایش چشم‌گیری داشته است، تصریح کرد: توسعه چشم‌گیر عرصه‎های سبز در شهر مستلزم این امر است که شهروندان همیار و همکار شهرداری برای نگهداری از عرصه‌ها باشند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم هم با اشاره به اینکه هرچه در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری شود چندین برابر آن در بخش‌های دیگر خروجی خواهد داشت، اظهار کرد: نرخ بهره‌وری در کشورهای دیگر بیش از 5 ساعت است در حالی که شرایط کشور ما از این نظر مطلوب نیست.


عطارنیا با اشاره به شرایط بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، گفت: میزان بیکاری دانش‌آموختگان تقریبا دو برابر دیگر اقشار است و این مساله نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها در زمینه حرفه‌آموزی به دانشجویان موفق عمل نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه اگر مردم با مدیریت شهری در حفظ و نگهداری فضای سبز مشارکت کنند بار سنگینی از دوش مسئولان شهری برداشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعا در این زمینه می‌توان از آموزش برای جلب مشارکت عمومی استفاده کرد و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در این بخش ظرفیت بسیار بالایی را دارد.

تصاویر
  • امضای تفاهم‌نامه آموزشی سازمان پارک‌ها با سازمان فنی و حرفه‌ای
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه