X

اخبار

یکشنبه 12 شهریور 1402
تعداد بازدید: 103

بومی‌سازی انتقال و جابجایی نخل های بارده در سطح شهر

معاون فنی و اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از بومی‌سازی انتقال و جابجایی نخل های بارده در سطح شهر خبر داد.
بومی‌سازی انتقال و جابجایی نخل های بارده در سطح شهر

 

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، ابوالفضل مهدی‌نیا با اشاره به انجام تحقیقات بر روی خاک‌های مختلف برای کشت گیاه پده اظهار کرد: خاک‌های مختلف موجود در مرکز تولیدات برای کشت گیاه پده در قالب چهار خاک مورد بررسی قرار گرفته است. گلدان‌های استفاده شده در این تحقیقات نیز در چهار مدل و جنس متفاوت بوده است تا نتیجه‌های مشخص و کاملی از تحقیق به دست آید.
وی با بیان اینکه امسال در مرکز تولیدات سازمان ختمی علفی تولید شده است گفت: این گیاه عموما خودرو بود که امسال در تعداد بالا این گیاه تولید شده و در سطح مناطق توزیع شد و در برخی فضاها نیز کاشته شده و منظر بسیار خوبی داشته است؛ این گیاه دارویی بوده و رنگ بندی بسیار خوبی در ارتفاع بلند و با گل شیپوری دارد.
معاون فنی و اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از تکمیل مسیرهای نهالستان مرکز تولیدات گل و گیاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز خبر داد و گفت: مسیرهای احداث شده در نهالستان شامل 10 هزار مترمربع بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از بومی سازی انتقال و جابجایی نخل های بارده در سطح شهر خبر داد و گفت: با پشتیبانی‌های سازمان چند وسیله مخصوص ابداعی کارشناسان داخل کشور تهیه شده و اقدامات اولیه برای جابجایی انجام شده و نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.
مهدی‌نیا همچنین به آمادگی مرکز تولید گل و گیاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز برای کاشت گل‌های فصلی پاییزه اشاره کرد و افزود: گل و گیاهان مورد نیاز برای کاشت پاییزه تولید و تکثیر شده و در آستانه پاییز اقدامات لازم برای کاشت آن‌ها انجام خواهد شد.

تصاویر
  • بومی‌سازی انتقال و جابجایی نخل های بارده در سطح شهر
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه