X

اخبار

دوشنبه 17 بهمن 1401
تعداد بازدید: 179

اجرای عملیات هوادهی به چمن‌کاری سطح بوستان‌های شهر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای عملیات هوادهی به چمن‌کاری سطح بوستان های شهر برای بهبود رشد گیاهان در این فضاها خبر داد.
اجرای عملیات هوادهی به چمن‌کاری سطح بوستان‌های شهر

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به ممنوعیت کاشت چمن در فضای سبز شهری طی سال‌های اخیر اظهار کرد: با این وجود از گذشته در فضای سبز شهری و در برخی عرصه‌ها چمن‌کاری داریم و نظر به استفاده بیش از حد شهروندان از این فضاها خصوصا در فصل تابستان و پاکوبی آن‌ها، موجب می‌شود ریشه چمن‌ها و درختان و گل‌ها، پوسیده شده و وضعیت نامناسبی پیدا کند. 
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اصلاح خاک این فضاها هوادهی چمن است گفت: طی سال های اخیر دستگاه‌های هوادهی چمن توسط پیمانکاران خریداری شده و کار هوادهی چمن‌ها در فصل پاییز و بهار انجام می‌شود. 
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: کارکرد این دستگاه به این گونه است که تیغه‌های لوله‌ای این دستگاه وارد خاک شده و بخشی از خاک را بیرون آورده و با این روش فیتیله‌های سنگی و رسی از داخل چمن خارج شده و سوراخ‌هایی درون آن ایجاد می‌شود و پس از جمع‌آوری آنها از روی سطح چمن نیز جمع‌آوری شده و به جای آن‌ها داخل سوراخ‌ها کود دامی پوسیده شده قرار داده می‌شود. 
وی بیان کرد: اتفاقی که می‌افتد این است که کود دامی به دلیل بافت سبک و مواد غذایی، ریشه‌های درختان و فضای سبز داخل آن حرکت کرده و مواد مغذی را به صورت بهتری دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه به خاطر وجود چمن امکان پابیل نیست، این روش بهترین راه هوادهی به فضای سبز است.

تصاویر
  • اجرای عملیات هوادهی به چمن‌کاری سطح بوستان‌های شهر
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه