X

اخبار

ﺳﻪشنبه 24 آبان 1401
تعداد بازدید: 168

ادامه عملیات آماده سازی بستر و کاشت درخت در 15 هکتار از اراضی بوستان معصومیه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ادامه عملیات آماده سازی بستر و کاشت درخت در 15 هکتار از اراضی بوستان معصومیه خبر داد.
ادامه عملیات آماده سازی بستر و کاشت درخت در 15 هکتار از اراضی بوستان معصومیه

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به ادامه عملیات درختکاری در بوستان معصومیه گفت: اراضی جنگلی در حاشیه شهر به عنوان کمربند سبز شهری علاوه بر کارکرد اکولوژیک و کنترل‌کننده آلودگی هوا در بسیاری از مواقع کارکرد خدماتی و تفریحی دارند و می‌توانند در این زمینه ظرفیت خوبی باشند.
وی با بیان اینکه بوستان معصومیه در جنوب غربی شهر قم با مساحتی بیش از 400 هکتار علاوه بر اینکه قسمتی از کمربند سبز شهری قم است در مسیر تردد مرکز کشور نیز قرار گرفته است افزود: این بوستان می‌تواند علاوه بر کارکرد اکولوژیک ظرفیت خدماتی بسیار خوبی نیز باشد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب تغییر شبکه آبیاری این بوستان تصریح کرد: برخی بخش‌های این بوستان دچار نقایصی بود و درختان آن دچار مشکل بودند و اقدامات بهسازی انجام شد و برای 15 هکتار از عرصه نیز شبکه آبیاری تحت فشار اجرا شده و عملیات آماده سازی بستر برای آن انجام شد.
وی با بیان اینکه عملیات کاشت در این بخش بوستان معصومیه آغاز شده است افزود: با کاشت فضای سبز در این بخش، شاهد تکمیل بخش زیادی از کاشت درختان در مجموعه خواهیم بود و بخش‌های خدماتی باقی می‌ماند.
جوادیان خاطرنشان کرد: اولویت کاشت در این عرصه با درختان مثمر و میوه بوده است و بیشتر از گونه زیتون استفاده شده که سازگاری بیشتری نیز با کمبود منابع آبی دارد.

 

تصاویر
  • ادامه عملیات آماده سازی بستر و کاشت درخت در 15 هکتار از اراضی بوستان معصومیه
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه