X

اخبار

چهارشنبه 19 آبان 1400
تعداد بازدید: 209

تحولات 6 ساله سازمان پارک‌ها در حوزه فرهنگی و تبلیغی/ از آموزش 14 هزار دانش‌آموز تا اجرای پویش‌های شهروندی برای توسعه فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طی 4 سال گذشته در دو بخش به بیش از 14 هزار دانش‌آموز آموزش‌های حوزه فضای سبز ارائه شد که بخشی از آن در مرکز کام صورت گرفت.
تحولات 6 ساله سازمان پارک‌ها در حوزه فرهنگی و تبلیغی/ از آموزش 14 هزار دانش‌آموز تا اجرای پویش‌های شهروندی برای توسعه فضای سبز

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به پیگیری جدی آموزش‌های شهروندی از سال 95 اظهار کرد: فرآیندهای فرهنگی و تبلیغی و ترویجی در راستای یکدیگر هستند و همزمان باید این اقدامات انجام شود.

وی با اشاره به نقشه‌راه فرهنگ شهروندی در حوزه سازمان پارک‌ها و فضای سبز تصریح کرد: مهم‌ترین هدف در حوزه فرهنگ شهروندی مساله جلب مشارکت بوده چراکه مدیریت شهری نمی‌تواند بدون جذب مشارکت مردمی مسائل و مشکلات خود را حل کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه توسعه شهرنشینی مسائل و مشکلات مختلفی را ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: حل این مشکلات با مشارکت مردم قابل تحقق است و در واقع مدیریت شهری به دلیل وسعت عملکرد ناچار به استفاده از ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی جزو وظایف اصلی سازمان پارک‌ها تعریف شده است گفت: یکی از نمودهای مشارکت مردمی که در سازمان پارک‌ها سال 96 کلید خورد پویش «درخت دوستی بنشانیم» بود که بازخورد بسیار خوبی داشت و با ابلاغ وزارت کشور در سال 99 به صورت ملی اجرا شد.

جوادیان با اشاره به هدفگذاری مشخص شده در فعالیت‌های فرهنگی این سازمان و اقشار هدف در مناطق مختلف شهری تصریح کرد: ما تلاش کردیم در وهله اول وظایف خود را در توسعه و بهسازی فضای سبز شهری به درستی انجام داده و آموزش‌های شهروندی را در این حوزه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه اطلاعات 50 هزار شهروند قمی در اختیار سازمان پارک‌ها است که مشارکت با این سازمان داشته‌اند تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید مد نظر باشد و در دستور کار سازمان هم بوده، نظر مردم و نیاز جامعه در برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان است.

جوادیان افزایش هویت و حس علقه مردم به شهر را یکی از رویکردهای فرهنگی این سازمان عنوان کرد و افزود: در قالب سند فرهنگی سازمان تقسیم‌بندی سنین مختلف و اقشار مختلف مردم صورت گرفته و متناسب با نیاز و ظرفیت هرکدام برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی فضای سبز برای مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از 3 هزار نفر ساعت آموزش برای اقشار مختلف مردم خصوصا بانوان خانه‌دار برگزار شد که بازخورد بسیار خوبی داشته است.

جوادیان با اشاره به برگزاری مسابقه برترین فضای سبز خانگی گفت: در حوزه تبلیغی ترویجی و فرهنگی فعالیت‌های یکپارچه را رقم زدیم تا بتوانیم به نتایج مثبت برسیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه امسال 800 نفرساعت آموزش کارگران فضای سبز انجام شد خاطرنشان کرد: در گذشته آموزش در دستور کار نبوده و کارگران تخصصی در این حوزه نداشتند اما امروز محور به کارگیری کارگران فضای سبز داشتن تخصص و شرکت در دوره آموزشی است.

وی با تاکید بر اینکه طی 4 سال گذشته در دو بخش به بیش از 14 هزار دانش‌آموز آموزش‌های حوزه فضای سبز ارائه شد تصریح کرد: در حوزه شهروندی نیز آموزش‌های خوبی به مردم ارائه شده است.

جوادیان به انتشار نشریه تخصصی نارون اشاره کرد و افزود: در 6 ماه نخست امسال روزانه یک خبر از حوزه فضای سبز در رسانه‌ها تولید و منتشر شده است و در فضای مجازی نیز تولیدات ویژه صورت گرفته و توزیع شده است. همچنین سه موشن‌گرافی در خصوص قوانین فضای سبز و مباحث فرهنگ شهروندی تولید و منتشر شد.

وی بابیان اینکه برند نارون در فضای مجازی تولیدات گسترده ای دارد خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف آموزشی، خبری، فرهنگ‌سازی و... در بستر فضای مجازی با عنوان نارون تولیدات صورت می‌گیرد.

 

تصاویر
  • تحولات 6 ساله سازمان پارک‌ها در حوزه فرهنگی و تبلیغی/ از آموزش 14 هزار دانش‌آموز تا اجرای پویش‌های شهروندی برای توسعه فضای سبز
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه