X

اخبار

یکشنبه 28 شهریور 1400
تعداد بازدید: 352

آماده‌سازی 300 هزار گلدان گل فصلی برای استقبال از پاییز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: برای فصل پاییز حدود 300 هزار گلدان گل آماده تحویل به مناطق شده است تا در باغچه‌های سطح شهر کاشت شوند.
آماده‌سازی 300 هزار گلدان گل فصلی برای استقبال از پاییز

 

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان اظهار کرد: مرکز تحقیقات و تولید گل و گیاه سازمان پارک‌ها با توجه به تخصص نیروها و تحقیقات انجام‌شده برای فصول مختلف گل‌هایی را آماده کاشت در شهر می‌کنند.

وی با بیان اینکه این گل‌ها بسته به نیاز آب و هوایی شهر قم مصرف آب، میزان ماندگاری و سازگاری و هزینه آن مد نظر قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: بر همین اساس برای فصل پاییز حدود 300 هزار گلدان گل آماده تحویل به مناطق شده است تا در باغچه‌های سطح شهر کاشت شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه برای طرح استقبال از پاییز و زمستان سال 1400 چندین گونه آماده کاشت داریم که در مرکز کاشت و تحقیقات گل و گیاه شهر از اواسط بهار تولید آنها آغاز شده گفت: این گل‌ها از ابتدای شهریور و نیمه شهریور کاشت شدند.

وی تصریح کرد: این گونه‌ها تحت شرایط اقلیمی قم بومی‌سازی شده‌اند و برای استقبال از پاییز و زمستان در باغچه‌های شهری کاشته می‌شوند.

جوادیان با تاکید بر اینکه این گل‌ها و گیاهان کاملا مطابق با شرایط اقلیمی قم هستند گفت: در مرکز تولیدات و تحقیقات گل و گیاه هرساله بیش از یک میلیون گلدان گل تولید می‌شود که بیش از 90 درصد نیاز شهر را تامین می‌کند؛ سطح زیر کشت مرکز حدود 10 هکتار است که حدود 7 هزار مترمربع گلخانه سرپوشیده با تجهیزات پیشرفته محل انجام تولیدات است.

وی خاطرنشان کرد: این گونه‌های قابل کاشت امسال شامل 180 هزار گلدان کلم زینتی، 50‌ هزار گلدان همیشه بهار، 30 هزار گلدان رعنای زیبا و 20 هزار گلدان گازانیا است که تا بهار سال آینده حفظ می‌شوند.

 

تصاویر
  • آماده‌سازی 300 هزار گلدان گل فصلی برای استقبال از پاییز
جستجو
آرشیو ماهیانه
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
نقشه