X
پنجشنبه 08 دی 1401
تعداد بازدید: 235

نمی‌توان کاشت چمن را کامل قطع کرد/نگاه زیست‌محیطی به توسعه فضای سبز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: باید توسعه فضای سبز با رویکرد زیست محیطی در دستورکار قرار بگیرد.
نمی‌توان کاشت چمن را کامل قطع کرد/نگاه زیست‌محیطی به توسعه فضای سبز

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، فرامرز رحمتی‌زاده امروز پنج‌شنبه ۸ دی‌ماه در بیست و نهمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی قم در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: قالب دغدغه مدیران فضای سبز شهرداری‌های کشور مشترک است.

وی با اشاره به اینکه در سازمان سیما، منظر و فضای سبز بیش‌تر دغدغه فضای سبز وجود دارد، مطرح کرد: پس از ادغام این سازمان اگرچه اقداماتی انجام شده است اما در شرایط کلی شاهد پیشرفت نبوده‌ایم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در مواردی نیازمند کاشت چمن هستیم، عنوان کرد: اگرچه در مناطقی ازجمله بلوارها باید کاشت چمن را قطع کنیم اما در موارد دیگری نیز نمی‌توانیم کشت چمن نداشته باشیم که در این راستا نیازمند یک دستورالعمل مشخص هستیم.

وی با اشاره به اینکه به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نباید به عنوان یک سازمان درآمدزا نگاه شود، خاطرنشان کرد: باید توسعه فضای سبز با رویکرد زیست محیطی در دستورکار قرار بگیرد.

رحمتی‌زاده ادامه داد: کمبود نیروی کار یکی از مشکلات اصلی در حوزه فضای سبز است که باید راهکارهای اساسی در این حوزه اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه سرانه خدماتی برای نگهداری فضای سبز در کرمانشاه مطلوب نیست، تصریح کرد: مشکلات این چنینی موجب پسرفت‌هایی در حوزه فضای سبز شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه آفات و بیماری‌ها نیز از دیگر مشکلات حوزه فضای سبز است، یادآور شد: تامین اعتبارات برای جداسازی آب شرب از آب خام یک موضوعی است که در بسیاری از شهرها رها شده است و اگر این موضوع پیگیری شود، شاهد اقدامات موثرتری در این راستا خواهیم بود.

تصاویر
  • نمی‌توان کاشت چمن را کامل قطع کرد/نگاه زیست‌محیطی به توسعه فضای سبز
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
ملاقات عمومی با مدیر عامل