X
پنجشنبه 08 دی 1401
تعداد بازدید: 80

مطالبات کلان شهرداری‌ها از دولت/ ظرفیت‌های بودجه‌ای ۱۴۰۲ مورد استفاده قرار بگیرد

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور با تأکید بر استفاده از ظرفیت بودجه‌ای 1402 گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها مطالبات کلانی از دولت دارند.
مطالبات کلان شهرداری‌ها از دولت/ ظرفیت‌های بودجه‌ای ۱۴۰۲ مورد استفاده قرار بگیرد

 

حسین جعفری در بیست و نهمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی قم در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد داریم در خصوص آنچه که باید در سطح شهرها قانون‌گذاری شود، اگر اعتقاد واحدی وجود نداشته باشد اقدامات مؤثر انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری با شورای عالی استان‌ها منعقد شده است، گفت: این آمادگی را داریم که به میزبانی شورای عالی استان‌ها، جلسات مشترک معاونین خدمات شهری و رؤسای خدمات شهری شوراهای اسلامی شهرها را برگزار کنیم تا به یک اعتقاد واحد برسیم.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع خدمات شهرداران کلان‌شهرهای کشور با بیان اینکه می‌توانیم اقدامات مشترک را با یک تبلیغ و هدف انجام دهیم، عنوان کرد: شعار واحد در هفته‌های مختلف می‌تواند در این راستا اثرگذاری بسیاری داشته باشد که امیدواریم در ادامه به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه‌ای و ساختاری کشور باید ایجاد شود، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، شهرداری‌ها در تمام شهرها بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از دولت و سازمان‌های دولتی طلب دارند.

جعفری با بیان اینکه در وصول مطالبات شاهد مشکلاتی هستیم، تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲ ظرفیت‌های قانونی‌ای برای شهرداری‌ها دیده خواهد شد که وظیفه داریم تفاهم‌نامه‌ها و مبادلات آن را به‌موقع انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ هفتم توسعه مسئله محور نگاشته می‌شود، یادآور شد: باید مصادیق احکام برنامه هفتم را با توجه به مسئله محور بودن و ۱۲ پیشران اصلی که مشخص شده است بیان کنیم.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع خدمات شهرداران کلان‌شهرهای کشور افزود: باید مسائل کلان بودجه‌ای را احصا کرده و از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری لازم را انجام دهیم.

وی از طرح مردمی‌سازی حکمرانی یاد کرد و گفت: اگر به این طرح با دید خدمات شهری نگاه نکنیم بیش‌ترین ضرر و آسیب به حوزه مدیریت شهری وارد خواهد شد.

جعفری قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را مدنظر قرارداد و افزود: این طرح دارای فرصت و تهدیدهای متعددی است که می‌طلبد با دقت به آن توجه شود.

تصاویر
  • مطالبات کلان شهرداری‌ها از دولت/ ظرفیت‌های بودجه‌ای ۱۴۰۲ مورد استفاده قرار بگیرد
درباره ما

با ما از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید. سوال‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما برای ما مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم.

 
ملاقات عمومی با مدیر عامل